VEELGESTELDE VRAGEN

Heb je een vraag? Kijk dan eerst of het antwoord in onderstaand overzicht terug te vinden is.
Mocht dit niet het geval zijn dan kan je ons bereiken via de Messengerfunctie op onze Facebookpagina of via e-mail (info@halvemarathonbarendrecht.nl).

INSCHRIJVEN, WIJZIGEN, ANNULEREN

to show a closed accordeon

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

ALGEMENE VOORWAARDEN

Onze algemene voorwaarden vind je hier. Tijdens het inschrijfproces ga je hiermee akkoord.

ANNULEREN

Geef een annulering altijd per e-mail aan ons door. Welke voorwaarden van toepassing zijn lees je op deze pagina.

BEVESTIGINGSMAIL

Na je inschrijving ontvang je binnen een paar minuten een geautomatiseerde bevestigingsmail. Controleer eventueel je spambox indien je niks hebt ontvangen.
Mocht er onverhoopt toch iets mis zijn gegaan, stuur dan even een e-mail naar info@halvemarathonbarendrecht.nl 

DEELNEMERS INFOMAIL

Zondag 8 oktober ontvangt iedere ingeschreven loper de meest actuele deelnemersinformatie per e-mail.
Volg tevens onze Facebookpagina voor de laatste ontwikkelingen.

INSCHRIJVEN

De link naar inschrijfpagina vind je vanaf 14 mei, 20:00 op deze pagina.

INSCHRIJFPRIJZEN

De inschrijfgelden per afstand vind je terug op de inschrijfpagina.

MINIMUMLEEFTIJDEN

Wij hanteren de deels door de Atletiekunie gestelde normen als leidraad, zijnde de minimum leeftijd op de dag van het evenement:

– Kids Run: 4 jaar
– 1,6 km:  7 jaar
– 5 km: 12 jaar

– 10 km: 14 jaar
– 21.1 km: 18 jaar

ONTVANGST STARTNUMMER

Bij inschrijving na 2 oktober ligt jouw startnummer op de dag van jouw onderdeel klaar bij het secretariaat (14/10 Tent bij de Kleine Duiker, 15/10 CAV Energie).
Iedereen die uiterlijk 18 september of 2 oktober had ingeschreven had meerdere opties. In jouw originele bevestigingsmail direct na je inschrijving staat welke optie je gekozen had (1. Afhalen Runnersworld R’dam, 2. Afhalen Runnersworld Dordrecht, 3. Verzending per post, 4. Afhalen op dag van het evenement).

Voor genodigden ligt het startnummer zondag 15/10 klaar bij het Business Paviljoen op het terrein van CAV Energie.

Business Team lopers ontvangen hun startnummer via hun contactpersoon binnen het bedrijf.

 

STARTNUMMER OVERDRAGEN

Het is niet toegestaan je startnummer over te dragen zonder dit te melden bij de organisatie. Stuur ons een e-mail met de nieuwe eigenaar in de cc. Vermeld daarbij alle gegevens die wij ook aan jou hebben gevraagd bij je inschrijving. Dit kan tot 72 uur voor aanvang van het evenement.

WIJZIGINGEN

Neem voor het wijzigen van je gegevens via e-mail contact op met de organisatie.

EVENEMENT

to show a closed accordeon

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

AFSTANDEN

Zaterdag 14 oktober:
– Kids Run (660m)
– 1 Engelse Mijl (1.607m)
– 5 km

Zondag 15 oktober:
– 10 km
– 21.1 km

BEREIKBAARHEID

Zaterdag 14 oktober
Recreatieboerderij De Kleine Duiker is zeer goed te bereiken. Volg de parkeerinstructies die een week voor het evenement in de e-mail met deelnemersinformatie staat.

Zondag 15 oktober
Ook sportcomplex De Bongerd is uitermate goed te bereiken met zowel het openbaar vervoer als met de auto.

Voor beide dagen geldt:
– lokale lopers zien we graag op de fiets of lopend verschijnen.
– voor automobilisten, probeer zoveel mogelijk te carpoolen

Zie voor meer info de volgende pagina.

DOUCHES

Zaterdag
Er zijn geen douches beschikbaar in de Zuidpolder.

Zondag
Er zijn douchefaciliteiten aanwezig.

ENTERTAINMENT

Op de pagina met de parcoursen publiceren wij in aanloop naar het evenement de locaties van onze muziekpunten.

FOTOGRAFEN

Onze fotografen bevinden zich hoofdzakelijk op het parcours. Vlak voor het evenement geven we aan waar jij ze op de route kunt spotten. Zij doen hun best niemand te missen 😉
De foto’s worden achteraf gratis ter beschikking gesteld.

HORECA

Zaterdag 14 oktober
Het episch centrum bij recreatieboerderij de Kleine Duiker beschikt over een kleine horecagelegenheid en in oktober ook over een patatkraam.
Ook bij het verderop gelegen Polderzicht of bij Pannenkoekenhuis Oude Maas kan je na afloop terecht voor een hapje en een drankje.

Zondag 15 oktober
Een lekker hapje en drankje haal je na afloop in de kantine van C.A.V. Energie. Businessteam deelnemers kunnen terecht bij KV Vitesse.
Supporters langs de route kunnen terecht bij o.a. De Kleine Duiker, Polderzicht  en Pannenkoekenhuis Oude Maas.

Wil je na afloop uitgebreid borrelen of eten dan kan dat op zaterdag en zondag uiteraard ook bij hoofdsponsor Van der Valk Hotel Ridderkerk. Vergeet bij voorkeur niet te reserveren!

KLEEDKAMERS

Zaterdag 14 oktober
Op zaterdag is er geen kleedruimte. Je kan wel je sporttas achterlaten in de garderobe bij de Kleine Duiker (schuur naast de plek voor de kanoverhuur).

Zondag 15 oktober
Kleedruimtes en douches zijn beschikbaar in Sporthal de Bongerd.

Op het terrein van C.A.V. Energie zijn kleedruimtes(tenten) geregeld. Sporttassen kunnen daar op eigen risico worden achtergelaten. Laat bij voorkeur dus geen waardevolle spullen achter!
De kleedkamers van C.A.V. Energie zijn NIET toegankelijk deze dag i.v.m. een andere functie.

MEDAILLE

Bij een mooi evenement hoort een vette medaille. Die ligt voor je klaar zodra je de finish hebt bereikt!

MEDAILLE GRAVEREN

Bij een mooi evenement hoort een vette medaille. En wil je die na afloop laten graveren met je naam en eindtijd (tenzij  deelnemer Kids Run) dan kan dat!
De kosten bedragen € 6,50 per medaille,  voorafgaande bij je inschrijving als individuele loper te boeken.
Op zaterdag vind je de graveertent naast het hoofdgebouw van de Kleine Duiker.
Op zondag kan je je medaille laten graveren op het C.A.V. Energie terrein.

PROGRAMMA

Het programma voor 14 en 15 oktober vind je hier.

PARCOURS

Op de volgende pagina vind je meer info over de parcoursen.

PRIJZEN

Kidsrun: geen (geen podium/klassement)
1 EM Jeugdloop: de eerste drie jongens en meisjes in de twee leeftijdscategorieën 7 +8 jaar en 9+10 jaar ontvangen een mooie beker.
Overige hardlooponderdelen: de nummers 1, 2 en 3 bij zowel de dames als de heren ontvangen een mooie beker.

De volgorde waarin men over de streep komt is leidend (bruto tijd).
Voor alle andere deelnemers ligt er in ieder geval een mooie medaille klaar!

STARTVAKKEN

Bij je inschrijving vragen wij om jouw verwachte eindtijd. Afhankelijk van het aantal aanmeldingen kan er dan eventueel met startvakken gewerkt worden. Dat zorgt voor een verbeterde doorstroom op de fietspaden direct na het verlaten van het trainingscomplex van C.A.V. Energie. Voor de snelste lopers onder het deelnemersveld zal vooraan een wedstrijdvak gecreëerd worden.

SUPPORTERS

De parcoursen bieden veel mogelijkheden om je favoriete loper(s) op meerdere plekken toe te juichen. Een handig overzichtje van de hotspots volgt.
Meefietsen is slechts in beperkte mate toegestaan. Neem hiervoor contact op met de organisatie.

TOILETTEN

Zaterdag 14 oktober
Het complex van De Kleine Duiker beschikt over voldoende toiletten in het hoofdgebouw.

Zondag 15 oktober
Op het terrein van C.A.V. en daarbuiten zijn voldoende toiletfaciliteiten geregeld. Langs het parcours kunnen deelnemers van de 21.1 km gebruik maken van de toiletten bij:
1) De Kleine Duiker
2) Pannenkoekenhuis Oude Maas

TIJDWAARNEMING

Alle startnummers m.u.v. de Kids Run zijn voorzien van een chip zodat we zowel bruto- als nettotijden registreren.
Zie voor de juiste bevestiging van het nummer het volgende bestand.

TIJDSLIMIETEN

5 km: 50 minuten
10 km: 1 uur 15 minuten
21.1 km: 2 uur 45 minuten

UITSLAGEN

Zie voor de uitslagen de volgende pagina.
Jouw officiële eindtijd is vrijwel direct na het over de finish komen beschikbaar.
Voor de 5, 10 en 21.1 km wordt een uitslag opgemaakt naar leeftijdscategorie (< 35, 35-44, 45-54, 55+).

VERZORGINGSPOSTEN

De verzorgingsposten bevinden zich per afstand rond de volgende kilometerpunten:

5 km: finish
10 km: 5.5 km|finish
21.1 km: 5.5 km|8.9 km|13.1 km|17.5 km|finish

Water: alle afstanden
Sportdrank: 10 km (finish), 21.1 km (5.5, 9, 13.1, 17.5 km, finish)
Stukjes fruit: 5 km (finish), 10 km (finish), 21.1 km (13.1, 17.5 km, finish)

De stukjes fruit bestaan uit banaan, en afhankelijk van de temperatuur bij de finish ook nog uit stukjes sinaasappel.

Meer details vind je terug op de pagina met de parcoursinfo.

OVERIG

to show a closed accordeon

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

ANNULERING EVENEMENT

Mocht het evenement onverhoopt door bijzondere omstandigheden geannuleerd worden, is het wel zo prettig dat jij weet waar je aan toe bent.
Zie voor details onze algemene voorwaarden, Artikel 2, lid 9 t/m 15.

CONTACT

Heb je een vraag, check dan eerst deze FAQ-pagina met veelgestelde vragen.
Staat het antwoord er niet bij of heb je een andere vraag/opmerking, stuur ons dan gerust een e-mail!

info@halvemarathonbarendrecht.nl

Voor een snelle respons kan je ook via Messenger op onze Facebookpagina contact met ons opnemen.

GOED DOEL

Sport en goede doelen zijn onmiskenbaar met elkaar verbonden. Voor de 3e editie van de Halve Marathon van Barendrecht hebben wij ervoor gekozen om geld in te zamelen voor Spieren voor Spieren. Een gezonde levensstijl met voldoende beweging kunnen wij sporters allemaal onderschrijven. Toch is dat niet altijd vanzelfsprekend. Samen met jou steunen wij daarom dit jaar Spieren voor Spieren om spierziekten bij kinderen te verslaan!

GEVONDEN VOORWERPEN

Gevonden voorwerpen zijn tot 14 dagen na het evenement op afspraak af te halen bij C.A.V. Energie.

ORGANISATIE

De Halve Marathon van Barendrecht wordt georganiseerd door de Stichting RMD Evenementen, Educatie en Support. Haar oorsprong ligt in de Facebookcommunity Rotterdam Marathon Deelnemers, een digitaal platform opgericht door en voor marathonlopers. Grote gemene deler voor haar leden is deelname aan de Rotterdam Marathon. Naast dit jaarlijkse hoogtepunt organiseert zij voor haar leden het gehele jaar door activiteiten om het communitygevoel en het hardlopen te stimuleren #youllneverrunalone

PRIVACY

Ons privacy statement vind je hier.

VERBLIJF

Van der Valk Hotel Ridderkerk, de hoofdsponsor van het evenement biedt een perfecte uitvalsbasis voor een weekendje weg.
De start-finish op zaterdag in de Zuidpolder ligt op minder dan 5 km rijden en op zondag is Sportcomplex De Bongerd nog geen 2 kilometer verwijderd van dit prachtige hotel.

VRIJWILLIGERS

De Halve Marathon van Barendrecht is niet mogelijk zonder de gedreven en enthousiaste inzet van vele vrijwilligers. Wil jij ook meehelpen, kijk dan op deze pagina voor meer informatie.